مفهوم ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی مفهوم پیچیده و دشواری نیست، در واقع بسیار هم ساده است، استفاده از فیلم برای تبلیغ و بازاریابی برند محصول یا خدمات شرکت است که معمولاً یک کمپین بازاریابی قوی فیلم را تدوین و به اشتراک میگذارد. ویدئو مارکتینگ شامل توصیفات و توضیحات مشتری، فیلمهایی از رویدادهای زنده، چگونگی استفاده و کاربرد محصولات یا خدمات، فیلمهای تشریحی و توضیحی و فیلمهای آموزشی شرکتها میباشد.
مزایای ویدئو مارکتینگ نسبت به روشهای مارکتینگ و فروش محصولات
ویدئو مارکتینگ معدن طلای سئو نام دارد
ویدئو مارکتینگ در سئو میتواند رتبه موتور جستجوگر وب، نرخ کلیک و نرخ بازده را افزایش دهد. یک ویدئوی دارای برچسب مناسب میتواند کارایی مناسب و شگفت انگیزی در این فضا داشته باشد.
نرخ تبدیل ویدئو را در وب افزایش میدهد
مطالعهای در این زمینه نشان میدهد که ۵۷ درصد از مصرف کنندگان آنلاین پس از تماشای نمایش ویدئویی از محصول آن را خریداری میکنند. یک فیلم تشریح کننده محصول میتواند تا درصد بالایی در ترغیب خریدار نقش کلیدی ایفا کند.
ویدیو مارکتینگ به راحتی قابل دسترس است
یک سکوی بی پایان و نامتناهی برای ویدیو مارکتینگ وجود دارد، شما با پخش آگهیهای تلویزیونی، تابلوهای ویدئویی و متحرک در خیابانها، شبکههای اجتماعی و یوتیوب از امکانات بیپایان آن بهره میگیرید و بر میزان فروش خود با درصد بسیار بالایی میافزایید اما در مورد بازاریابی کاغذی سنتی این موضوع به هیچ عنوان صادق نیست. با استفاده از فیلم میتوانید در هر کجای دنیا که هستید با کمترین هزینه برای مخاطبان خود تبلیغ محصولات یا خدمات را ارائه دهید.
ویدئو مارکتینگ روش بسیار موثری است
مطالعات نشان میدهند که میزان نگهداری اطلاعاتی که شنیده و دیده میشوند در مموریهای بسیاری از گوشیها، لپ تاپها و کامپیوترهای شخصی حدود ۸۰ درصد است. بنابراین ویدیو مارکتینگ ابزار دیداری و شنیداری بسیار قدرتمندی در فروش محصولات در دنیای دیجیتال، فضای مجازی و شبکههای اجتماعی است. ویدئو مارکتینگ به صورت مستقیم احساسات خریدار را نشانه میرود. ویدئو به شما این امکان را میدهد تا از طریق بک گراند موسیقی و یک ویدئو بر جذابیت محصول ارائه شده توسط شرکت بیفزایید و به صورت مستقیم در مرکز عاطفی بیننده یعنی مغز او تاثیر بگذارید. با استفاده از ویدئو شما همچنین میتوانید چهره را به یک مفهوم متصل کنید. ارتباط انسان از طریق فیلم از خواندن حقایق در متن تاثیرگذارتر است.
نحوه ایجاد کمپین ویدئو مارکتینگ چگونه است؟
توسعه یک کمپین بازاریابی ویدیویی اغلب با انجام تحقیقات در بازار، تجزیه و تحلیل رقابت موجود و جمعآوری بینشها در بازار هدف انجام میشود. با در اختیار داشتن مجموعه اطلاعات میتوانید استراتژی خود را ترسیم کنید و پیام را در قالب ویدئو منتقل کنید. پس از ایجاد استراتژی و توسعه پیام خود با یک شرکت تولیدی قرارداد ببندید و در قالب یک فیلم کوتاه اما با کیفیت و موثر به تبلیغ غیرمستقیم و گاهاً مستقیم محصول بپردازید.
اسرار بازاریابی ویدیویی موفق را بدانید
اگرچه یک زنجیره ویروسی نباید هدف کمپین بازاریابی ویدئویی شما باشد اما به نظر میرسد که این اصطلاح تا حدودی موثر باشد آمارهای زیادی از مشاهده میلیونها ویدئو در فضای یوتیوب نشان میدهد که روزانه تعداد بیشماری از کاربران اینترنتی در این فضا در حال مشاهده متن و تصاویر به همراه فیلمهای کوتاه و یا نسبتاً بلند از تبلیغات محصولات مختلف یا آگهیهای ویدئویی هستند، بنابراین بهترین روش و راه حل برای ارائه محصولات و تبلیغ در رسانهها تدوین یک ویدیو از خصوصیات محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت به همراه توضیحات کاربردی لازم جهت استفاده از آن در فضای وب است تا حد فروش محصول و ارائه خدمت را توسط شما به سرانجام برساند.
هدف فروش را در اطراف داستان ویدئو متمرکز کنید نه در قلب آن
در فضای اینترنت انبوهی از تبلیغات ویدیویی از فروش محصولات وجود دارد که به طور جدی آزاردهنده بوده و به جای جذب مشتری به دفع آن میپردازند، اجازه ندهید که برند تجاری شما نیز اینگونه باشد و در عوض باید هدف فروش محصول شما در اطراف داستان ارائه شود نه در قلب داستان. به جای آن روی ارزشی متمرکز شوید که برای مشتریان خود قائل هستید و با توسل به نیازهای مصرف کنندگان و با استفاده از قدرت عاطفی فیلم، فروش محصول خود را بیشتر کنید. این گونه به خواسته پنهان خود یعنی فروش محصول دست پیدا کردهاید.
ویژگیهای مطلوب محصول خود را در ۱۰ ثانیه اول ویدئو ارائه کنید
یک پنجم از بینندگان شما در ده ثانیه یا کمتر از آن از یک ویدئو دور خواهند شد، بنابراین طبق نظر کارشناسان ویدئو توصیه میشود که حق مطلب را کوتاه و نکتهای در ۵ تا ۱۰ ثانیه اول مدیریت کنید. سعی کنید با پرسیدن سوال با استفاده از تحریک حس کنجکاوی مخاطبان خود نظر آنها را جلب کنید. ویدئویی شما باید فوراً هدف خود را بیان کند و به مخاطب پاسخ دهد که چرا باید آن را تماشا کند.
در فیلم از شوخ طبعی استفاده کنید و ویدئوهای خسته کننده را متوقف سازید
به گفته تیم واشر مدیر رسانههای اجتماعی در دنیای شرکتها مردم از کمدی و غیر جدی بودن عصبانی میشوند و میگویند که این ویدئو متعلق به این فضا نیست، اما اگر این فرآیند ممکن است به شما کمک کند تا به یک نقطه کارآمد و نقطه اقتصادی ایده آل برسید حتماً این کار را امتحان کنید.
برچسب سئوی فیلم خود را بهینه سازی کنید
تاکتیکهای زیادی وجود دارد که میتوانید از آنها برای پیدا کردن آسان فیلمهایتان در موتورهای جستجوگر استفاده کنید و همچنین امکان جاسازی ویدئو در صفحه شخصی شما نیز بسیار مهم است زیرا این امر به شما در پیوندهای بازاریابی ورودی کمک میکند.
با ویدئو خود را به مشتریان خود اثبات کنید
آیا میدانید حدود ۶۵ درصد از مخاطبان شما مشتاق یادگیری تصویری هستند؟ یکی از قدرتمندترین روشهایی که میتوانید برای بازاریابیهای ویدئویی از آن استفاده کنید؛ آموزش مخاطبان خود با ویدیو است. دراینجا میتوانید به مشتریان خود در قالب یک فیلم کوتاه آموزشی و اینکه چگونه از محصول شما استفاده کنند و نکات مفیدی در باره چگونگی استفاده کاربردیتر از محصول نکاتی را ارائه دهید. میتوانید یک وبینار ایجاد کنید تا دانش صنعت خود را به نمایش بگذارید و ویدئو همچنین میتواند اثبات اجتماعی برای محصول یا خدمات شما باشد. هنگام ایجاد داستان موفق ویدئویی روی داستان مشتری خود و موفقیت او در استفاده از محصولات و خدمات متمرکز شوید، این الگوی شگفت انگیز به شما کمک میکند تا ویدیوهای عالی و انسانی با تمرکز و توصیفات کتبی copy blogger ایجاد کنید. با یک دیپلم حرفهای در بازاریابی دیجیتال ابزارها و فناوریهای لازم را برای رفع چالشهای فردا بیاموزید. رسانههای اجتماعی، توییتر، یوتیوب، گوگل پلاس، فیس بوک و لینکدین از جمله بهترین شیوههای بازاریابی را به شما میآموزند.
آکادمی دیجیتال مارکتینگ سئو امید عسکری خدمات تخصصی سئو و بهینه سازی سایت و دیجیتال مارکتینگ را از طرف یک دانشمند ایرانی ارائه میدهد. این آکادمی توانسته با موفقیت در بحث فروش و بازاریابی اینترنتی دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و آموزشهای لازم را ارائه دهد.
منبع: video marketing
درباره این سایت